nedelja, 8. april 2012

Velika noč = praznik hrane?

Že nekaj dni so ljudje blazno prijazni in mi navdušeno voščijo vesele praznike ... nihče pa se ne vpraša, ali sploh praznujem. In če bi praznovala, zapisa verjetno ne bi začela na ta način :)

Včasih smo praznovali. Mami se je pospravljanja lotila že nekaj dni pred veliko nočjo. Na soboto smo morali vsi skupaj iti v cerkev na žegnanje. In potem čakati na nedeljo, ko smo imeli velikonočni zajtrk. Mami se je trudila, da bi bilo vse skupaj čim bolj popolno. Kar je uničilo praznik, je bila skreganost med staršema. Niti en praznik ni minil brez krega. Očetu so šli prazniki pač na živce.
In tako je z leti tudi mami obupala. Letos praznovanja ni bilo. Zadnjih nekaj let je bilo vsaj kaj manjšega, letos nič. Začuda so se še fantovi starši odločili, da letos ne bo tistega tradicionalnega praznovanja. Tako sva ostala sama in pasalo nama je, da ni nobenega pompa okrog praznika.

Tako letos zame ni bilo niti enega pirha, niti koščka potice in kar mi je najbolj pasalo - nihče me ni silil, da bi jedla šunko in hren. Danes sva si za kosilo naredila testenine. Pravo velikonočno kosilo :)

Zdi se mi, da med večino ljudi velika noč postaja praznik hrane. Podobno kot božič. Koliko je ljudi, ki se uvrščajo med ateiste, ob veliki noči in božiču pa bogato napolnijo mize in ... praznujejo.

Naj to ostaneta praznika verujočih, tistih, ki (še) vidijo pravi smisel v praznovanju. Ostali pa preprosto uživajmo v podaljšanem vikendu.

2 komentarja:

  1. Definitvno je praznik hrane :D Jaz sem prenažrta že cele tri dni ...tako da bom jutri na sadju in zelenjavi, ker me že rahlo boli želodec.

    Čeprav, če ne bi bilo včeraj velikonočnega zajtrka in kosila, potem se tudi širša družina ne bi zbrala, za kar bi mi bilo pa kar malo hudo. Tako da, naj bo hrana, samo naj bodo zraven tudi pravi ljudje ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Žalostno je, če je praznik samo v teh zunanjih stvareh.

    Jaz osebno sem verna, imam se za katoličanko, čeprav na kakšno stvar gledam po svoje, vendar hrana zagotovo ne more biti bistvo praznika. In testenine za kosilo - zakaj pa ne? ;-)

    Veliko noč sem preživela z bolniki, njim je pa veliko pomenilo, da so dobili velikonočni zajtrk!

    Morda je pravi praznik v tem, da si drug drugemu lajšamo težo življenja? Pristopamo drug k drugemu?

    Želim ti vse dobro!

    P.S.: Sem pokukala k tebi - našla sem te, ko si bila ti zadnjič pri meni.

    OdgovoriIzbriši